Wpis ten kieruję do wszystkich którzy zawodowo lub z zamiłowania interesują się social media. Natknąłem się na badanie dotyczące udziału w rynku poszczególnych chińskich portali społecznościowych. Są to najnowsze dane dotyczące Social Media w Chinach z sierpnia 2015 roku.

Top 5  sieci społecznościowych w Chinach

  1. WeChat / Weixin
  2. Weibo
  3. Qzone
  4. Tencent Weibo
  5. Baidu Tieba (forum Q&A)

 

Procentowy podziału social media w Chinach

Social media w Chinach

Pomimo tego, że Facebook, Google i Twitter są  w Chinach zakazane, można zauważyć, że są one w dość znaczącym stopniu używane! To zaskakujące, bo myślałem, że problem dostępności może skutecznie zamrozić kanał social media.

Dziwna ignorancja?

Ludność Chin staje się coraz bardziej skomputeryzowania, co wiąże się również ze zmianą zachowania konsumentów. Co dziwne, wiele firm nie uwzględniają tych zmiany w swoich strategiach marketingowych. Social media staję się wspólnotą, w której chińscy konsumenci oferują opinie, pytają o rady i omawiają różne problemy związane z produktami. Ignorowanie Internetu w przeszłości można było uznać za straconą szanse, natomiast dziś, ignorowanie social media w Chinach zakwalifikował bym nawet do  ryzykownej decyzji biznesowej.

Dlaczego tak ważne?

Według CINIC (China Internet Network Information Center) pierwsza połowa 2010 była przełomowym etapem w dziejach Chińskiego internetu. W 2009 roku liczba Internautów sięgała zaledwie 39 mln, a wraz z końcem 2010 przekroczyła liczbę 420 milionów. Kiedy kolejne miliony użytkowników zaczynały swoją przygodę z Internetem, przyjaciel i rodzina stawała się ich głównym przewodnikiem . Często ograniczało się tylko do  wprowadzenie  do jednej lub dwóch usług np. komunikowanie się z przyjaciółmi poprzez Sina Weibo za darmo lub zakup towarów poprzez chiński odpowiednik e-Bay – Taobao. Obsługa tych największych platform stała się ich koncepcją Internetu. Wielu chińskich internautów nie rozróżniają mediów społecznych i samego Internetu. Dla nich Internet to social media i na odwrót.

Więcej w artykule Social Media in China: The Same, but Different.

Autorem notki jest Sylwester Jezierski.

 

Opublikowany przez sylwestrus

Autor i administrator forum labseo.pl . Pasjonata SEO, współczesny ekonomista z zamiłowania grafik, informatyk czyli krótko mówiąc geek. Fan dobrej muzyki, wiedzy współczesnej oraz klasyki kina.

2 odpowiedzi na “Miliardowy potencjał ? Kto rządzi social media w Chinach”

Możliwość komentowania została wyłączona.