Chyba każdy bloger musi zmierzyć się z problemem braku weny twórczej. Czasem okres kiedy nie ma o czym pisać trwa dłużej, czasem krócej, ale czy trzeba z tym walczyć? Od razu przyznaję szczerze, że ten wpis powstał właśnie z takiego powodu, że nie miałem o czym pisać ;) Czytaj dalej „Pisanie na siłę”
Wyłączenie trybu konserwacji WordPress
Próby instalacji bądź aktualizacji wtyczek mogą skończyć się niepowodzeniem. WordPress włącza na czas instalacji tryb konserwacji, co skutkuje niemożliwością dostania się na bloga, nawet do panelu administratora. Zmotywowany poprzez doświadczenie takiej sytuacji wyjaśniam jak można łatwo poradzić sobie z tym błędem. Czytaj dalej „Wyłączenie trybu konserwacji WordPress”
Reklamy CPM – uzupełnienie czy zbędny dodatek?
Reklamy CPM słowem wstępu to rozliczenie w formie „pieniądze za wyświetlenia”. Nie każdy je stosuje, ponieważ mają dosyć inwazyjną formę, ale z drugiej strony nie uzależniają od aktywności użytkowników w witrynie. Mój mały artykuł o tym dlaczego warto stosować, ale i dlaczego trzeba to przemyśleć. Czytaj dalej „Reklamy CPM – uzupełnienie czy zbędny dodatek?”
Plugin newslettera WordPress – wtyczka Wysija
W tym wpisie podzielę się z Tobą genialną wtyczką newslettera, która pozwala rozsyłać maile do użytkowników zapisanych na nasze listy subskrypcyjne bezpośrednio z poziomu WordPressa. Od jakiegoś czasu szukałem takich systemów, ale nie było nic sensownego. Albo płatne wtyczki, albo tak gigantyczne ograniczenia, że używanie darmowej aplikacji mijało się z celem. Wpadłem jednak przez przypadek kilka dni temu na wtyczkę Wysija, która potrafi cuda. Zapraszam na małe tournée. Czytaj dalej „Plugin newslettera WordPress – wtyczka Wysija”
Google Analytics – (not provided) w wyszukiwanych hasłach
Trzeba przyznać, że to był niezbyt uczciwy cios. Napiszę o tym, krótko i zwięźle. Zauważyłeś na pewno, że w Google Analytics w liście wyszukiwanych haseł wyświetla się pozycja (not provided). Spowodowane jest to tym, że jeśli user ma otwartą w innej karcie, albo oknie jakąś usługę Google i szuka czegoś w wyszukiwarce, to owa również łączy się przez SSL, czyli jest to połączenie szyfrowane. Dlatego też zamiast normalnych haseł, widzimy w naszych statystykach not provided. Zastanawiam się tylko co zamierza z tym zrobić Google, kiedy ludzie zaczną być permanentnie zalogowani w innych usługach.