Każdemu przedsiębiorcy zależy, aby znaleźć swoją niszę. Tak samo pewnie każdemu developerowi pewnie marzy się wypuszczenie swojego własnego produktu. A może to właśnie WordPress jest tą niszą i warto w niego zainwestować swój czas? Zobacz czy to się opłaca.

Rynek WordPressa rośnie całkiem dynamicznie i nic nie wskazuje na to, że sytuacja miałaby się zmienić. Sam dążę do bardziej pasywnego dochodu i dlatego też otworzyłem własny sklep z wtyczkami. Co prawda zarobki z oferowanych przeze mnie produktów jeszcze nie imponują, ale znalazłem sklep, który publicznie dzieli się statystykami sprzedaży.

Mowa tutaj o sklepie oferującym rozszerzenia do wtyczki Ultimate Member. Aktualnie autorzy oferują 18 plugiów, których ceny zaczynają się od $25.

Na tą chwilę przychód ze sprzedaży to około $500 dziennie. To około 2000 zł każdego dnia. Sprzedaż z połowy tego miesiąca miała wartość aż $15 000!

Wielkie wrażenie robi też ogólna wartość sprzedaży, która opiewa na ponad pól miliona dolarów. W jakim czasie? 21 miesięcy. Wyciągając średnią to prawie $24k miesięcznie.

Te i inne liczby możesz obserwować na żywo na publicznie dostępnej stronie sklepu.

Nie śpię bo liczę pieniądze

Pamiętaj, że te liczby to przychód, a nie dochód. To oznacza, że muszą one zostać jeszcze opodatkowane.

Do tego nie można zapominać, że każda taka sprzedaż (średnio za $87) to rok pomocy technicznej. Ktoś musi siedzieć i odpisywać na maile, a to kosztuje.

Poza tym to nie jest tak, że wtyczkę pisze się raz, wstawia się ją na sklep i można o niej zapomnieć. To jest (nie)stety ciągły rozwój, aktualizacje i poprawki błędów.

Podliczmy koszta

Weźmy godzinową stawkę developera za granicą $50 (to raczej dolna granica).

Załóżmy też, że napisanie wtyczki podobnej do tych oferowanych przez Ultimate Member zajmuje średnio 40h. To daje inwestycję na poziomie $2 000 / wtyczkę, czyli za komplet 18 wtyczek to $36 000. Takie koszta trzeba ponieść na start.

Doliczmy podatki w polskich realiach. Po odliczeniu 23% VAT z $15 000 zostanie nam około $12 200. Przy tak dużych zarobkach jesteśmy w II progu podatkowych i fiskus ograbi nas z dodatkowych 32%. Zostaje nam  $8 300 w miesiącu.

Pomoc techniczna niech kosztuje $25 za godzinę, a niech co trzecie zamówienie (z około 300 w miesiącu) potrzebuje jej 1h w miesiącu. To daje koszta pomocy technicznej na poziomie $2 500.

Rozwój? Weźmy przykładowe 5h w miesiącu na każdą wtyczkę, co daje nam $4 500 przy 18 produktach.

Z $8 300 po podatkach musimy odjąć więc kolejne $7 000. Zostaje $1 300 zysku.

Przy takim obrocie i kosztach pobocznych musimy poświęcić ponad 2 lata sprzedaży, aby opłacić samych developerów, którzy napisali rozszerzenia i zacząć zarabiać na czysto.

Warto?

Jak myślisz, warto zacząć sprzedawać swoje własne wtyczki? Napisz koniecznie w komentarzu, czy uważasz że to się może opłacać biorąc pod uwagę wszystkie koszta?

 


PS. Jeśli chcesz wejść na ten rynek i szukasz WordPress developera to skorzystaj z formularza kontaktowego. Chętnie porozmawiam z Tobą o Twoich pomysłach i wykonam dla Ciebie projekt.

Opublikowany przez Kuba Mikita

Miłośnik minimalizmu i prostoty, bo nie potrafi stworzyć niczego ładnego. Ma kołdrę, na której wypisane są funkcje WordPressa.

8 odpowiedzi na “Ile można zarobić na wtyczkach WordPress?”

  1. Ze swojej strony mogę dodać, że wtyczkowy biznes łatwy nie jest. Są spektakularne przykłady, które pokazują, że przychody mogą iść w miliony, ale generalnie to jest trudny kawałek chleba.

    WP Desk powstał w lipcu 2013 roku przy agencji Inspire Labs i w zasadzie do października zeszłego roku był bardziej hobby i pobocznym projektem. Dopiero wtedy postanowiliśmy go wydzielić do osobnej spółki i doinwestować.

    Dochodzimy teraz do momentu, w którym przychody zaczynają pokrywać koszty funkcjonowania. Ale biorąc pod uwagę cały zainwestowany czas i kapitał do tej pory to myślę, że jeszcze się nie zwrócił ;)

    Natomiast jest to biznes, który powinien odpalić w miarę zdobywania coraz większej popularności WooCommerce w Polsce. Koszty też relatywnie maleją ze względu na skalę działania i know-how. Także mam ogromną nadzieję (i plan), że w przyszłym roku będę już mógł mówić o WP Desku jako o biznesie, a nie tylko hobby :)

    PS. Kuba, masz swój sklep i markę, ale wiesz, zawsze możemy zrobić coś wspólnie: https://www.wpdesk.pl/developers/ :)

    1. Dzięki za komentarz Maciek! To naprawdę cenne informacje z wewnątrz :)

      Ofertę dla developerów widziałem i nawet się nad tym zastanawiałem, ale wolę chyba budować swoją markę :) mam bardzo ambitny plan rozbudować https://wordpress.org/plugins/notification/ do rangi emailowego ACFa :)

      Pamiętam też o programie partnerskim. Przekładam go z tygodnia na tydzień i nie może się doczekać na swoją kolej ;)

      1. Jasne, w pełni rozumiem. Też kilka razy się zastanawialiśmy czy nie pójść w kierunku oficjalnego sklepu Woo (dopóki przyjmowali zewnętrznych developerów) czy CodeCanyon, ale zdecydowaliśmy, że chcemy budować własną markę.

        Zerknę na wtyczkę, wydaje się ciekawa :)

        Z PP fajnie, gdyby udało Ci się ruszyć. Na razie @toszcze:disqus jest najaktywniejszym Partnerem :)

  2. Taka uwaga co do podatku 32% – mając świadomość wysokich zysków nikt poważny nie siedzi na progresywnym – 19% niezależnie od zarobków w tym przypadku dużo bardziej się opłaca – no chyba że jesteś w stanie wygenerować spore koszty działalności wtedy nie jest tak źle ;)

Możliwość komentowania została wyłączona.